הגר"ד לאו: "רב צריך לומר את דעתו בכל מקרה"

אסתי פלד No Comments on הגר"ד לאו: "רב צריך לומר את דעתו בכל מקרה"

הרב הראשי הגר"ד לאו במהדורה המרכזית, על סערת הרב הצבאי: "בהכרעות ההלכתיות בוודאי שהוא כפוף להלכה. רב צריך לומר את דעתו בכל מקרה ובכל מצב ובכלל לא משנה מי חתום על תלוש המשכורת שלו. אחרת יש ספק על המילה רב לגביו"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו, שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על דמותו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. "הוא היה עם לב חם ואוהב, אהבת תורה, אהבת תלמידי חכמים וכל יהודי ואהבת אדמת ארץ ישראל. אמר לי מישהו שבסוף יום כיפור הוא היה אומר 'לא לשכוח שגם עובדי המטבח צמו היום'. היה אכפת לו מכלל ישראל, מדמותה של מדינת ישראל. עמד לימינה של הרבנות הראשית במאבקים רבים".

על סערת הרב הצבאי: "ברגע שהוא חבר המועצת הוא מחוייב להחלטותיה. אני לא מעלה על דעתי יהודי שמכונה רב שיתנהל אחרת מדרכה של תורה. יעלה על הדעת שרב יפסוק אחרת מההחלטה? יש דברים שמבט כללי נותן לנו הנהגות אחרות". 

לדבריו "כאשר לרב הצבאי יש שאלות הוא יודע להתייעץ עם הרבנים. אני זוכר כאשר עלתה ההחלטה להכריז על הדר גולדין כחלל, אני זוכר את הרב הצבאי דאז מצלצל אלי ומשתף אותי בהתלבטות ובפרטים. ישנן שאלות שבוודאי רבנים ראשיים מעורבים בהם". 

עוד הוסיף הרב לאו: "אני מעריך שגם כאן השאלה היא עד כמה יש לו כפיפות בהנחיות, אבל בהכרעות ההלכתיות בוודאי שהוא כפוף להלכה. רב צריך לומר את דעתו בכל מקרה ובכל מצב ובכלל לא משנה מי חתום על תלוש המשכורת שלו. אחרת יש ספק על המילה רב לגביו".



0 תגובות